2012. november 3., szombat

KÖNYV - Antoine de Saint Exupéry: A kis herceg




Nekem A LEG

Szerintem ez a regény jogosan kötelező olvasmány, viszont én nem alsósoknak, inkább 7.-8. osztályosoknak ajánlanám.
Nagyon gyakran olvasom, és szerintem mindenkinek el kellene olvasnia évente egyszer.
Terjedelemre nem nagy kb. 100 oldal, ráadásul illusztrációk is vannak benne, úgyhogy egy esős napon simán ki lehet olvasni. Tudom a legtöbben ismernek 1-2 idézetet belőle, de vajon értik is??





Hátoldal:
A gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt szóló mese A KIS HERCEG a második világháborúban életét vesztett, ma már klasszikusnak számító francia író remekműve. Története úgy indul, mint minden Saint-Exupéry-regény, egy repülőkalanddal, de ezúttal a bonyodalom nem a valóságban, hanem a költői képzelet világában folytatódik. Egy kisfiú jelenik meg a szerencsétlenül járt pilóta mellett a Szahara magányában, egy kisfiú egy másik bolygóról. S vele együtt feltündököl egy másik világ is, amelynek embersége, tisztasága, szépsége sajnos már csak a költészetben létezik. És Saint-Exupéry úgy beszéli el kis hercege történetét a maga icipici bolygóján, hogy mindnyájan fájdalmasan megáhítjuk azt az igazabb bolygót, és szívünkbe zárjuk az emberségében nagy kis herceget. A világszerte ismert, megrendítően szép mesét az író eredeti rajzai díszítik.



"Barátokat keresek. Mit jelent az, hogy "megszelídíteni"?
- Olyasmi, amit az emberek nagyon is elfelejtettek - mondta a róka. - Azt jelenti: kapcsolatokat teremteni.
- Kapcsolatokat teremteni?
- Úgy bizony - mondta a róka. - Te pillanatnyilag nem vagy számomra más, mint egy ugyanolyan kisfiú, mint a többi száz- meg százezer. És szükségem sincs rád. Ahogyan neked sincs énrám. Számodra én is csak ugyanolyan róka vagyok, mint a többi száz- meg százezer. De ha megszelídítesz, szükségünk lesz egymásra. Egyetlen leszel számomra a világon. És én is egyetlen leszek a te számodra...

- Kezdem már érteni. - mondotta a kis herceg. - Van egy virágom... úgy hiszem, megszelídített engem...."




Mindenkinek szép napot!
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése