2013. február 27., szerda

KÖNYV - Jávorkai Judit: Lájfsztori (Megkésett okoskodások a pasikról és a kapcsolatokról)

" Olyan furcsán és szokatlanul kezdődött az egész... Én soha életemben nem akartam semmiféle könyvet írni. Aztán 2003 egyik márciusi reggelén hirtelen bevillant az agyamba egy kerek, egész gondolatsor.
*Csak a teljes őszinteség tesz szabaddá és védetté. Mert ha félelmeinket legyőzve kimondjuk az igazat önmagunkról, akkor már nem maradnak olyan támadási felületeink, amelyeken keresztül bárki megzsarolhatna vagy manipulálhatna minket. Mert nem az őszinteség tesz védtelenné, hanem azok a félelmeink, amelyek elől menekülve elkezdünk hazudni vagy hamis szerepeket játszani...*
Így kezdődött, és innen már nem volt megállás. Ez a pár mondat felszabadított bennem egy lelki zsilipet...
Ezt a könyvet nem én írtam - ő írt engem. Számomra éppen olyan kalandos "nagy utazás" volt ez, mint reményeim szerint annak lesz, aki majd megtisztel a bizalmával, érdeklődésével, és elolvassa, amit leírtam az életemről - közvetve talán mindannyiunk életéről. Mert valljuk be, minden egyes személyes Lájfsztori erről, azaz rólunk, nőkről, és róluk, a férfiakról szól. " [ szól a fülszöveg, a hátoldalon ]



Pontosan 1 hónapja kezdtem el olvasni, és akkor eljutottam a feléig, csak úgy faltam a könyvet, aztán mély gondolkozások és szemfájás közepette abbamaradt. De most időjárásunkba visszatért az ősz, (már 2 napja, kisebb megszakításokkal esik az eső, és beszürkült minden)... Úgyhogy kiolvastam.

Részletesen elmeséli az élete történeteit, brutális őszinteséggel, és utánozhatatlanul fanyar humorral a rosszaktól kezdve a jókig: kapcsolatok, pasik: kivel-mikor- hogyan és mit csinált ... szülők, barátok-barátnők. Abortuszok. Mélyen elgondolkodtató történetek, sorra egymásután. Mesél – mesél és mesél. De a könyv főleg Howarddal átélt eseményeket mondja el, hogyan érezte meg, hogy nincsen már minden rendben kettejük között; milyen árulkodó, és egyértelmű jeleket talált, hogy van Howardnak valakije. Az utolsó olasz nyaralást, az ötödiket (Castelgandolfoban), melynek végén érezték a véget, de a csöndbe zárkóztak mindketten. Illetve a szakításuktól eltelt 1 évet, a feldolgozás fájdalmainak szakaszait, a „talpra állást” ... 
Tanulságos könyv. Amit többször elővehet az ember és mindig megtanul valami nagyon fontos életleckét, amit azelőtt tapasztalatok híján nem értett. Úgyhogy szerintem én sem most olvastam utoljára. Nagyon tetszettek a hasonlatok pl: kagyló, vámpír, páva, égi vándor és az is, amikor a kínai horoszkóp szerinti állatmegfelelőikkel írta le kettejük kapcsolatát. (kígyó-majom) Kedvenc fejezetem: A pávák lélektana (151.o.) 
Van 1-2 szó, amit olyan sokszor használt, hogy engem már egy kicsit idegesített: permanens, maszkulin, feminin, szuverenitás … Ezenkívül szerintem jó az írónő stílusa, és a könyv szerkezete. 

V-nek vettem 3-4 évvel ezelőtt karácsonyra az első borítósat, nyáron kölcsönkértem, de csak most került rá a sor, hogy elolvassam. Pont jókor határoztam el, úgy látszik a tudatalattim tudta, hogy a lelkemnek szüksége van most erre. 
Idén névnapjára megkapta a 2. részét; majd ha ő kiolvasta, azt is kölcsönkérem :) 
Alexandra Kiadó, 2005 - Ára: 2499,- 
*E

1 megjegyzés:

  1. Szia Pearl! Köszönöm, hogy elolvastad a könyvet, örülök, hogy tetszett, és hogy hasznosnak találtad. Üdv! Jávorkai Judit -:))

    VálaszTörlés