2013. február 12., kedd

FILM - Arcmás

"Anna Marchant általános iskolai tanárnő (Milla Jovovich) túléli egy Könnyfakasztó nevű sorozatgyilkos támadását, ám hiába látta a férfit, fejsérülése következtében (prozopagnózia) többé nem képes arcokat felismerni: még a barátja arca is minden alkalommal új és más a számára. Egy terapeuta tanácsára ruházatuk és más jellegzetes ismertetőjegyeik alapján próbálja azonosítani az embereket, ám hamarosan kiderül számára, hogy egyvalakinek mégis felismeri az arcát: a Könnyfakasztót kereső Kerrest nyomozóét (Julian McMahon). Anna és a férfi fokozatosan egyre közelebb kerülnek egymáshoz, és együtt igyekeznek megtalálni a gyilkost, mielőtt az újból ölne."


Zseniális ötleten alapszik ez a film, régen láttam ilyen jó filmet; bár, nem tudom, hogy horrornak mondanám-e, de ez mit sem változtat azon, hogy 5*
Nem mesélem el a történetet, mert a fülszöveg tökéletesen leir mindent, kivéve, hogy ki a gyilkos, és hogy mi lesz az ügy lezárása utáni "élet".... Viszont van 1-2 óriási baki, ami sajnos elkerülte a készítők figyelmét:
Lehet, hogy én is arcvak vagyok, de számomra a film legtöbb férfiszereplője tök egyforma volt (főleg a pasijánál), és nem is igen tudtam követni az elején, hogy mi is van. Ezenkívül  az is lejött nekem, hogy tök hülyének néztek a rendezők minket, nézőket; nem Anna szemszögéből van végig a film, úgyhogy, ha kívülről mutatják a jelenetet és szimplán összerezdül, tudni, hogy miért tette. Azt sem értem, hogyha az arcok változnak, akkor a hangok miért???
A nyakkendő lerajzolása aranyos, és jó ötlet, de iszonyatosan elszomorító is egyben, szegény Bryce... nem csoda hogy kiakadt rajta.
Miután vége lett a filmnek olvastam véleményeket, többen utánanéztek az arcvakságnak, NEM úgy működik, hogy mindig más arcot lát, ahogy a filmben, hanem egyszerűen nem tudja beazonosítani az arcokat, azaz lát egy arcot, és a következő pillanatban el is felejti, kihez tartozik. Szóval elég nagy hiba, hogy itt minden archoz új hang is társul, mikor ugyanazzal az emberrel beszél, mivel az arcok mások nekik, a hangok különbségei biztos pontot jelentek, ugyanúgy mint a gesztikulálás, a magasság, a HANG az öltözködési stílus és a többi ismertető jegy.
A film ettől függetlenül 9/10, az összezavarás miatt a -1 :)
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése