2013. február 8., péntek

FILM - Kőkemény család


A Stone család mindig alaposan megválogatta a tagjait. A rajongott fiú, Everett (Dermot Mulroney) idén az új barátnőjét, Meredith-t (Sarah Jessica Parker) is magával hozza a karácsonyi ünnepségre. A baj az, hogy a család korántsem ilyen jövendőbelit képzelt el számára, és a véleményüket nem is rejtik véka alá. Meredith felveszi a kesztyűt, és elhívja a húgát, Julie-t (Claire Danes), aki alaposan befűt a Stone famíliának.

Nekem nagyon tetszett ez a film. Sok általam kedvelt színész szerepel benne, SJP-vel az élen, Rachel McAdams-en át, Diane Keaton-ig.
Adott egy nagy család: súlyos beteg anya - apa - 1. lányuk, akinek senkije és semmilye - 2. lányuk, akinek már van egy lánya, ismét terhes, és fasírtban van a férjével - 1. fiúk, aki halláskárosodott, és homoszexuális, néger pasival - 2 fiúk, aki füvezik, és a napot lopja -
3. fiúk, akinek menő állása van és be akarja mutatni az új barátnőjét .... már ez magában a káosz.
A történet is szerethető, bár kétségtelen, hogy eléggé idegesítő SJP karaktere (egy ideig), DE szerintem nem is csoda, mivel elég ellenszenvesek vele, végig. Bezzeg a csodaszép karácsonyi ajándék után mindenki befogja a száját. Everettel szerintem sem illenek össze, de ez is megoldódik, a család beavatkozása nélkül is... Mivel Everett beleszeret Miriam húgába, Julieba; akit Miriam hívott, hogy kiálljon mellette a családdal szemben (ez csak nekem fura???). A két lány teljesen különböző, Julie nem akar megfelelni senkinek, nem is kell neki. De elég hamar egymásra találnak Everettel, eközben Miriamot pedig Everett öccse, Ben (Luke Wilson) vigasztalja. Így elmarad a nagy felháborodást keltő lánykérés is. Mindenki szépen egymásra talál, még a minden lében kanál Amy (Rachel McAdams) is. Egyébként szerintem Rachel is eléggé irritáló ebben a filmben.
Sok mondanivalója van ennek a történetnek szerintem, amit egy kicsit jobban, részletesebben ki lehetett volna dolgozni. A családi összetartás, a család szerepe, a súlyos betegség terhe, a szerelem, és a karácsony... Oké, nem egy tipikus karácsonyi film, de szerintem kellemes szórakozás. ÉN idén láttam először, nem tudom, hogy maradhatott ki eddig, de azóta többször is megnéztem.
Magyarban egyébként Miriam lett Meredith-ből. :) szerintem 9/10ből.
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése