2013. október 2., szerda

Megelőzés és szűrővizsgálatok

Tudom, egy kicsikét kényes téma lesz a következő, de erről beszélni kell! Az egészség a legfontosabb soha ne felejtsétek el. Az ősz egyébként is ideális az ilyesmik elintézéséhez.
Az egész bejegyzés ötlete úgy jött, hogy el kellett mennem a bőrgyógyászatra; kb 3 hete egy (anyajegy) fibroma begyulladt a nyakamon, sosem volt rá semmi panaszom, nem szokott beleakadni semmibe, de akkor pénteken fájt ... majd vasárnap is. Leragasztottam sebtapasszal; hétfőn sok dolgom volt a munkahelyen, úgyhogy csak kedden tudtam időpontot kérni (ez még szeptemberben volt), azt mondták, hogy hát, sajnos novemberre van időpont. Az ereimben konkrétan megfagyott a vér és levert a hideg verejték, de szó szerint. Majd elmeséltem, hogy mi is a panaszom, ezután megkaptam a bőrgyógyászat főorvosának a telefonszámát. Ajánlott egy kenőcsöt, amit 20 percen belül be is szereztem :) és kenegettem, és adott időpontot mára. Amúgy nagyon csúnyán nézett, ki kb 2-szer akkora lett, mint volt, és szinte már fekete. Én azthittem, hogy le akar esni, azért van, de anyám beparáztatott természetesen..... Na mindegy, a lényeg, hogy kb 1 nap múlva tényleg leesett. Ma elmentem a bőrgyógyászatra, szerencsére nem talált semmi gyanús elváltozást, sem ott, ahonnan leesett, sem a többi anyajegyemen, illetve kaptam egy laser előjegyzést 14.-ére (mivel van még 5 pici fibroma a nyakamon)
Én minden évben megyek ilyen ellenőrzésre, tavaly nyáron voltam, sajnos a bőrrák egyre elterjedtebb, nem árt odafigyelni, mert, ha szerencsénk van időben észreveszik.

Fogorvos, szerintem, egy éves ellenőrzés pénzügyileg belefér. Gimi óta szeretek fogorvoshoz járni, előtte természetesen rettegtem, de aztán megtaláltam a "tökéletes" fogorvosi bánásmódot, és azt a fogorvost, aki tudja alkalmazni. Igaz, azóta már átmentem egy másik rendelőhöz, de ott is ugyanolyan kedvesek, és fájdalom mentesen csinálják, amit csinálnak.
Ezenkívül én ilyenkor megyek nőgyógyászatra is, az éves rákszűrésre. Tudom-tudom, nem kellemes, de ez úgyszintén életet menthet, és nem tart 5 percig az egész vizsgálat, szerintem mindenki kibírja!!
Természetesen a komplett átvizsgálás is nagyon jó ötlet! Vérnyomás, hallás, látás, stbstb
Kis apróságnak tűnő dolgokkal is komoly problémáktól tudjátok magatokat megvédeni, ilyen például a sál, sapka (torok, mandula, fülgyulladás...) derékmelegítő és vastagabb talpú cipők a felfázás ellen....

Mellrák ellen!!!!

Jóéjt! *E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése