2013. október 16., szerda

KÖNYV - Papp Diána: Szerdán habcsók

„Három hónappal korábban költözött el a férjétől. Két hete megbeszélték, hogy elválnak, tíz együtt töltött év, hét év házasság után. Eszter első kétségbeesésében gondolkodás nélkül a szüleihez ment. Nem is hozhatott volna ennél rosszabb döntést. Visszamenni abba a szobába, ahol felnőtt, csak annak a bizonyosságát erősítette, hogy mennyire önállótlan. 33 évesen újra gyereksorban tengődött, anyjáék lábujjhegyen jártak körülötte, néha sokatmondóan összenéztek, különösen, ha Edith Piafot hallgatott. Bizonyára azt hitték, megőrült. Tulajdonképpen közel is járt hozzá. Reggel elment dolgozni, egész nap nem evett, este találkozott valamelyik barátnőjével, hogy újra és újra elsírhassa a bánatát. Megittak néhány pohár bort, éjszaka volt már, mire hazakeveredett. Reggel anyja az alkoholgőzös gyerekszobába lépett be, hogy elhúzza a függönyt, és azzal a mozdulattal kinyissa az ablakot.”
Valahogy így ér véget Békési Eszter, pr-es és gasztroblogger házassága. És itt kezdődik a Szerdán habcsók története egy fiatal nőről, aki egy nagy pofon után megpróbál talpra állni, és elhinni, hogy nincs olyan, hogy soha többé.
Papp Diána újságíró, a Nők Lapja vezető-szerkesztője első regényében receptet ad a bátorsághoz, a szabadsághoz, azaz egy új élethez. És néhány ellenállhatatlan ételhez…


Nagyon vártam már ezt a könyvet, igazából karácsonyra kaptam °A-tól, de kalandos út után csak júliusban ért ide hozzám. Egészen addig neki sem akartam állni semmi más könyvnek, egyszerűen szinte egy sem kötött le, nem érdekelt, le sem vettem a polcról egyet sem, vagy ha igen, ki sem nyitottam, annyira készültem rá! Az első fejezet után egy kis csalódottságot és felháborodást éreztem, de aztán hamar szerethetővé vált  a történet (szerencsére). De pont akkor lettem 2 hétig beteg: lázas és mindenmás, úgyhogy letettem. Most nemrégen elkezdtem újra, és tetszik - tetszett. Hiába, ez van, én ősztől tavaszig tudok igazán olvasni. Akkor jön meg hozzá az ihlet.

A TV-nél dolgozó, PR-os szakma csúcsán lévő Eszter hobbiként gasztroblogot vezet, amit a válási és költözési herce-hurca miatt elhanyagol. Húga, Hajni próbál segíteni több-kevesebb sikerrel. Mindeközben találkozik régi szerelmével Balázzsal, aki újra inspirálja, minden téren... Hirtelen ötlettől vezérelve, elmegy vele egy olasz-francia kiruccanásra, árubeszerzésre. Tiszta Napsütötte Toszkána feeling, de ezt a szerzőnk el is ismeri :) Kedvencem Piroska karaktere, az öreg barátnő, aki angyalokkal beszélget, kártyából jósol, sőt, még az asztronómiában is jártas! Tetszik a történet nagyon, főleg az, ahogy Eszter továbblépését leírja: hogyan zárul le egy korszak, és megy át lassan, de biztosan egy új, szebb kezdet felé, amit nem hátráltathat semmi. DE mindent nem mesélek el belőle, max még annyit, hogy én végig drukkolok, hogy Eszter és Balázs túltegyék magukat a múlton és újra összejöjjenek. Hajni életét is megismerjük, szinte már átcsap a történet az ő életére, van egy sütiboltja és sok tartozása; amiről eszembe jutottak a Hannah Swensen könyvek is, csak itt nem volt gyilkosság, ami persze nem is baj! :)

Véleményem: Egészen jól indult a történet, de a vége felé, kb az utolsó 2 fejezetnél érezhetően túlzsúfolt, és emiatt kidolgozatlanok a szálak, amik amúgy tök jók lennének. Simán lehetett volna 350-400 oldalas a könyv, kicsit összecsapottra sikerült a vége, de ez az első könyve Diánának, úgyhogy elnézem neki. Főleg, mert életszerű, mindennapos problémákról írt, plusz van benne 1-2 jó recept is. :)

Egyébként, ebben a könyvben megtalálható minden, amit szeretek: gasztronómia, kaland, szép tájak, Olaszország, Franciaország, blogolás és a szerelem. Ajánlom mindenkinek!
XXI. Század Kiadó Kft., 2012 - Ára: 2990,-
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése