2014. március 16., vasárnap

Hétvégi filmmaraton

Rengeteg filmet néztem mostanában, amikről nem hoztam bejegyzést. Ígérem, ami említésre méltó volt, majd hozom... Ezen a hétvégén filmnézős, bekuckózós, önmagammal foglalkozós napokat tartottam. Arcmaszk, körömlakkozás és forró tea vagy kávé, illetve a cicám Ecset társaságában. Nagyon jó volt!

A jogász
" Nem lehet csak kicsit bűnösnek lenni. Nincs félig becsületes ember: aki kipróbálja a rosszat, az már nem szabadul többé, akárhogy kapálózik is. Egy ügyvéd (Michael Fassbender) megkéri a barátnője (Penélope Cruz) kezét és úgy érzi, az új életbe csak több pénzzel vághat bele. Elhatározza, hogy két társával (Javier Bardem, Brad Pitt) - egyetlen, kivételes alkalommal - 20 millió dollár értékű kokaint visz be az USA-ba, amit azután saját maga terít szét. Úgy tervezi, a mocskos munka befejeztével nyugodtan visszatérhet a törvénytisztelő polgár hétköznapjaihoz. Persze súlyosan téved. "
Hát, nem is tudom hol kezdjem: ez a film semmi extra, mégis majdnem 2 órás. Pedig én annyira vártam, de annyira nagyon....kicsit csalódás. Micsoda színészek és milyen sztori, nekem mégis hiányos, összecsapott, kiszámítható... Egyedül amit kiemelnék az Cameron Diaz alakítása, és HAJA, egyszerűen őt imádtam benne! (nameg a párducokat.) Azt még hozzátenném, hogy Ridley Scott rendezte, akiben eddig még kicsit sem csalódtam.... 10/5

Last Vegas
" Billy, Paddy, Archie és Sam (Michael Douglas, Robert De Niro, Morgan Freeman, Kevin Kline) gyerekkoruk óta a legjobb barátok. Amikor a hatvanon túli csapat örök agglegénye, Billy (Douglas) végre beadja a derekát és megkéri harmincas évei elején járó fiatal barátnője kezét, a négyes fogat Las Vegas felé veszi az irányt, hogy egy világra szóló partyval búcsúztassák el Billyt eddigi csajozós életétől.
Bár hőseinknél már javában tiltó listán állnak: a cigi, az alkohol és a sós kaják is, meg persze a koleszterin szintre is nagyon kell figyelni, nekik ez mit sem számít: itt az idő, hogy újraéljék dicső ifjúságukat. Arra persze hamar rá kell jönniük, hogy a Bűn Városa egy kissé megváltozott a '60-as évek óta és keményen be kell hozniuk a lemaradást a bulizások, a szerencsejáték, a bombázó nők és az alkoholos mámor területén. És ha valahol könnyen átugorható a generációs szakadék, hát akkor az Las Vegas. De ott ahol a Cavinton a legjobb drog és 50 Cent a Jackson's Five egyik tagja, na és a bugi is már csak remeg a lábakban, biztos, hogy még durvább a másnap. "
Imádtam! Aki azt állítja, hogy rossz, az nem tudom mit nézett; és szerintem nem a Másnaposok koppintása. Ez egy nagyon aranyos film, rengeteg tanulsággal, apa-fiú kapcsolat, barátság, házasság, és hogy tényleg mindenki annyi idős, amennyinek érzi magát. Remélni tudom csak, hogy én is valami hasonló mókával ünneplem a 60. szülinapomat :) Ajánlom mindenkinek! 10/9

Exek és szeretők
" Eva (Julia Louis-Dreyfus) élete majdnem tökéletes. Szereti a munkáját és sikeres is: kiválóan masszíroz. De egyedül neveli a lányát és hamarosan teljesen magára marad: a lánya hamarosan kollégiumba költözik. Még szerencse, hogy megismerkedik Alberttel (James Gandolfini), aki vicces, kedves és szintén magányos. A folytatás logikus: összejönnek és élvezik az új szerelmet egy egészen rövid ideig.
Mert Eva túl sokat beszélget a kuncsaftjaival és egyikük, Marianne (Catherine Keener) folyton a volt férjét szidja. Ami mulatságos, de csak addig, amíg a masszőr rá nem jön, hogy az új pasija és Marianne régi férje ugyanaz a személy. És nem tehet róla, kezdi a másik nő szemével látni a férfit: tohonya, lusta, hájpacninak. Pedig előbb-utóbb muszáj döntenie, hogy kinek hisz: a saját vagy valaki más szemének. "
Nekem ez a film is tetszett! Igazán élet közeli a történet, és végre reményt ad a szerelemre mindenkinek, mivel senki sem tökéletes.... Megmutatja, hogy milyen kíváncsiak és elemzők vagyunk, mert igaz, hogy kiderül Eva számára, hogy Albert és Marianne mit is jelentenek egymásnak, amíg le nem bukik, nem lép ki egyikük életéből sem. Szerintem ez nagyon tipikus... és megemlíteném Eva lányának (Ellen) a barátnőjét is Kloét, hm, hm .... a szülő hiányát próbálja pótolni a barátnője anyukájával... Érdekes szál. 10/9

Phillips kapitány
" 2009. április 7-én az USA Tengerészeti Hivatala figyelmeztetést adott ki: azt ajánlotta az amerikai zászló alatt hajózóknak, hogy a fokozódó kalózveszély miatt legalább 1100 kilométer távolságot tartsanak Szomália partjaitól. Csupán egy nappal később kalózok ostromolták meg a Maersk Alabama nevű teherhajót, amely szomáli, ugandai és kenyai jótékonysági szervezetek számára szállított segélyt. A hajó legénysége nem adta könnyen meg magát, ám végül kénytelenek voltak elbarikádozni magukat a gépházban. Egyedül a kapitány, Richard Phillips (Tom Hanks) maradt a hídon és amikor már nem volt más kiút, a legénységé szabadságáért cserébe saját maga ajánlkozott túsznak.
Az ő kalandos, váratlan fordulatokkal teli, önfeláldozó történetét mutatja be a film, egészen az izgalmas szabadító akcióig. "
BAFTA-díj (2014) - Legjobb férfi mellékszereplő: Barkhad Abdi
Igaz történet alapján készült a film, Paul Greengrass rendezésében. Számomra Tom Hanks neve már alapból biztosíték, hogy nem fogok csalódni... Bevallom, az ilyen jellegű filmek soha sem lesznek az ember kedvencei, de a jellemhez sokat hozzá tesz, ha valaki ilyen filmeket is végignéz, szerintem. Én nem untam, bár nagyon hosszú... Azt hiszem, jó hangulatomban álltam neki.

Felcsípve
" Alice (Virginie Efira) negyvenéves, elvált divatmagazin szerkesztő, akit semmi más nem érdekel a szakmáján és karrierjén kívül. Munkájában maximalista, de bármennyire is áhítozna egy főszerkesztői állásra, valami hiányzik ehhez az életéből. Az a valami pedig egy férfi. Ebben játszik kezére a szerencse, egy nála húsz évvel fiatalabb egyetemista srác, Balthazar (Pierre Niney) személyében, akit véletlenül ismer meg egy repülőúton, majd sorozatos véletlenek folytán félreérthetetlen helyzetben fotózzák le őket. A hirtelen jött "kalandtól" viszont a munkahelyén olyan pasifalónak kezdik látni, aki így akár még főszerkesztő is lehetne. Alice tehát kap a lehetőségen, és Balthazart afféle trendi kellékként felhasználja az áhított főszerkesztői pozíció megszerzéséhez. A divat világába belepottyanó tini azt hiszi, viszonya, a roppant csinos szerkesztőnővel akár komolyabbra is fordulhat, amiről Alice a kezdetekben hallani sem akar. Ám nem könnyű az események irányítása, ha szerelem veszi át a hatalmat cselekedeteink irányítása felett és kezdeti kihasználást követően a szépséges szerkesztőnő is kezd belehabarodni az ártatlan tinédzserbe. "
Egy szóval sem írok többet, mint amit a port.hu-n leírtak kedvcsinálónak. Végre egy francia film, ami nagyon tetszett. Tipikus csajos film, úgyhogy minden unatkozó vagy ráérős hangulatú hölgytársamnak ajánlom! Komolyan, itt annyi biztosan bebizonyosodik, hogy kivirulunk, ha udvarolnak nekünk. :) 10/10
*E

2 megjegyzés:

  1. Az Exek és szeretők nagyon aranyos film, tegnap véletlen kihagytam a felsorolásból, annyira drukkoltam nekik!
    Egyedül a Felcsípve filmet nem láttam, de megnézem, jah és a kapitányt se mert elaludtam, de a végére felkelkeltem, szóval összeállt a kép. Azt nem értem, ha ez így van, valami hadihajól vagy tengeralattjáró miért nem kíséri őket, vagy miért nincsen a hajókon pár katona?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Phillips kapitány - konkrétan semmiről sem maradtál le :D mert az első fél órában van érdemleges történés, meg az utolsó 10 percben :D
      Amúgy azt én sem értem, hogy egy ekkora szállítóhajóra miért nem férne fel 10 katona meg mondjuk egy vagonnyi fegyver....főleg, hogy tudták is, hogy mire számítsanak ...
      Felcsípve - mindenképpen nézd meg, nekem nagyon tetszett :)
      Exek és szeretők - Én is nagyon szurkoltam nekik, bár megértem, hogy miért haragudott meg rá Albert. A vége csak 5 perccel lehetett volna hosszabb, mert igazából csak sejteni lehet, hogy esetleg együtt vacsoráztak :)

      Törlés