2014. február 14., péntek

vadászat

Éppen Statisztikán ülök, és úgy teszek, mintha jegyzetelnék, elkezdődött a következő félévem is. 11 tárgyból, 5-öt sikeresen elfogadtattam. Ez a tárgy is köztük van, de valamiért elfelejtették beírni a jegyet; úgyhogy ha vége lesz beszélek a tanárnővel. De a lényeg: "csak" 6 tárgyam maradt. Yuppi! :) és mivel ma ismét sok gondolatom támadt, na meg a kedvem is tök jó, ezért írok egy személyesebb bejegyzést. Idén elég gyakoriak lettek, az ilyen (személyesebb) posztok.

Már jópár éve foglalkoztat ez a gondolat, 1-2 ismerősömet már fárasztom vele rendületlenül. Egyszerűen rabul ejti az embert, legalábbis engem; csodálattal és ámulattal gondolok mindig rá. Szeretem, ráadásul izgalmas is, nagyon. Ahol dolgozom (egy mezőgazdasági cégcsoport) oda tartozik egy Vadásztársaság is, elég sokat vagyok velük, ha úgy van. Vonz ez az egész, és így, hogy jobban benne vagyok, belelátok, még jobban. Amikor legelőször Keszthelyre kerültem, akkor tetszett meg igazán, az egyetemen van Vadászat tárgy is: többek között építeni kell egy lest, de nekem a gyógynövény-szakomhoz még csak választhatóként sem volt fenn, nem is csoda, köszönőviszonyban sincsenek egymással. Mostanában egyre gyakrabban gondolkozom a vadász-vizsga letételén. Még nem vagyok elkésve semmivel, az idények 95%-a szeptemberben kezdődik. Oké, ezzel még problémám sincsen, de felmerül az a része is, hogy le kellene lőni egy állatot (pl a Bambi anyukáját. ááááááá), amibe konkrétan biztos bele is halnék először, de nekem akkor is tetszik. Viszont, több száz, ha nem ezer éves hagyományai vannak, nagyon szép ceremóniái, tisztelet a vadnak, az erdőnek - ez azért tutira kárpótolna érte.
Festetics Trófeaszemle
Keszthely, Helikon Kastélymúzeum Vadászati Múzeuma - 2012. 09. 16
" A vadászati kultúra a magyar szellemi örökség elidegeníthetetlen része, és emlékezve arra, hogy történelmünk nagy vadász egyéniségei a vadászati etika és etikett megalapozói voltak. ....
A vadászat ünnep ezért a vadász tiszta lélekkel készüljön arra. A vadászat a természettel való eggyé válás pillanata, amire készülni kell lelkileg és az alkalmas eszközök megválasztásával egyaránt. Vadászat közben a természet teremtményeinek életét oltjuk ki, ezért az soha nem válhat rutinszerűen megszokott, közömbös, érzelmektől mentes időtöltéssé.
A vadász erkölcsi és szakmai kötelessége, hogy megismerje a vad életét, biológiáját, viselkedését, ezzel is megadva a tiszteletet a vadon élő állatoknak. "


"A erdő beszélt hozzám, mert az erdő beszél ahhoz, aki ismeri: jeleket ad, üzen, kitárja magát, csak meg kell érteni. De ahhoz, hogy érthessük, ismernünk kell fáit, bokrait, füveit, virágait, gombáit, állatait, s a sok színt, hangot, az állatok mozgását, életrendjét, természetét, az erdő minden lakójának örök, ősi törvényeit. Csak ez a tudás hozza közel az embert az erdőhöz, és ha ilyen jó barátságban vannak, akkor aztán szívesen veszik egymást."
(Fekete István füveskönyve)
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése