2014. február 9., vasárnap

FILM - Amerikai botrány

Részben igaz történet
- vagy valami hasonló felirattal kezdődött a film. Amin én jót mosolyogtam... :)
Irving Rosenfeld (Christian Bale) zseni. De sajnos, a hazugság mestere, az átverés bajnoka, a történelem egyik legsikeresebb szélhámosa és uzsorása is egyben. Annyira, hogy olyasmi sikerült neki, ami sok, nála komolyabbnak és fontosabbnak tűnő embernek sem: beleírta magát az Egyesült Államok történetébe. Ő valamint bűn- és élettársa (Amy Adams) egy ideje kénytelen egy FBI-ügynöknek (Bradley Cooper) is dolgozni, aki a szabadságukért cserébe ráveszi őket, hogy küzdjék be magukat a maffia felső köreibe. Ebben az izgalmas, sok új lehetőséget kínáló és nagyon veszélyes világban politikusok, bűnözők és beépített ügynökök találkoznak...
Miközben majdnem mindent elront Irving felesége Rosalyn Rosenfeld (Jennifer Lawrence)

Iggen, végre eljutottunk a moziba!! Hol is kezdjem?? Az első amit megjegyeznék, az talán az, hogy imádom ezt a kort is, főleg a nők szemszögéből: a ruhákat, a vörös körmöket, a hajkreációkat, de könyörgöm muszáj volt csakis a köldökig kivágott vagy felvágott ruhákat elővenni ???? Egyetlen egy helyen volt Amy Adams-en egy "szolidabb" szerelés, a film végén, a rendőrségen. Hát, nekem sok volt, hogy őszinte legyek; jóóó volt 1-2 ruha, ami nagyon szép volt, pl az a kékeszöld, meg a fogadásn, amit viseltek....de én nagyon untam. Pasi szemszögből a ruha oké, a haj nem. Ennyit a '70-es évekről. :)
Ezenkívül a film egy nagyobb káoszról szól, úgyhogy itt nagyon kell figyelni a cselekményekre az elejétől a végéig... Viszont azt leszögezném, hogy a színészi munka csillagos 6-os, de mindenkitől. Tényleg, emelem kalapom, bár ezeket a színészeket én eddig is szerettem. (nem véletlenül kapott Golden Globe-ot Jennifer...) Néha az az érzésünk támadhat, hogy nem is a film története a lényeg, hanem  a szereplők maguk. Ismét, mint mindig nem nagyon szeretném lelőni a poénokat, de nekem Christian Bale (semmi elfogultság) és Amy Adams alakítása vitte a pálmát, Jennifer Lawrence mellékszereplő volt, úgyhogy nem volt jelen sokat, de akkor is hitelesen adta elő az idegesítő szipirtyót... Bradley Cooper karaktere már-már túlsok volt rendőrként a végére teljesen átvette a csaló szerepét, jó sok agresszióval; 1-2 vicces jelenettel hajcsavarókkal a fején, fura anyával, akit én az apjának néztem :D és egy menyasszonnyal?? :D najó, ő is jó volt :D
Jeremy Renner, hát nekem ő csak "ja, valami színész..." sajnálom, de nem szerethetek mindenkit. Robert De Niro pedig a meglepetés vendég volt a filmben számomra, de örültem neki, jól alakítja a maffiavezért. Nekem tetszett ez a film, 10-ből kap is tőlem 9-et.

Íme gy kis montázs tőlem nektek:
Díjak és jelölések: 
Golden Globe-díj (2014) - Legjobb női mellékszereplő: Jennifer Lawrence
Golden Globe-díj (2014) - Legjobb színésznő - zenés film és vígjáték kategória: Amy Adams
Golden Globe-díj (2014) - Legjobb film - zenés film és vígjáték kategória
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése