2014. június 29., vasárnap

Júniusi filmélmények

Ismét elérkezett az idő, hogy a nem önálló bejegyzésű filmeket összegyűjtsem.

Tűzgyűzű
"Amióta ember él a Földön, mindig félt attól, hogy egyszer ellenséges idegenek érkeznek a végtelenből: de mindig azt hitte, hogy az ismeretlen gonosz a csillagok közül bukkan majd elő. Pedig a Csendes-óceán alatt megnyíló kapu volt az, melyen keresztül gonosz óriásszörnyek támadtak ránk, hogy megszerezzék a világunkat. Az ellenük folytatott háború során milliók haltak meg, és az emberiségnek már nincs hátországa és kimerültek a tartalékai. Egy különleges fegyvernek hála a Föld régi lakói mégis kapnak egy utolsó esélyt. A hatalmas gépezeteket több pilóta irányítja, agyukat neuronhidakkal kapcsolják össze. Ám még ez is kevés. A seregből rég elbocsátott pilóta (Charlie Hunnam) és egy az első vonalban még kipróbálatlan újonc (Rinko Kikuchi) azonban elindít egy olyan harci gépezetet, amelyet már régen leselejteztek: talán ők fogják megállítani az apokalipszist."
Nekem tetszett ez a film; pörgésből, harcból, akcióból és jó pasiból nem volt hiányunk, ja meg persze, fura földönkívüli szörnyekből sem. Sajnos pontosan nem volt kidolgozva (kb 5 percnyi volt) az idegenek hogyan is jönnek át hozzánk "dimenziókapu" és miért pont a tenger fenekén, és mégis miért is, vagy mivan?? DE valahogy ez sem zavart, a színészeknek sok dolguk igazából nem volt. A látványtechnika és a zene tökéletes, és az idegenek sem voltak gépesített műszörnyek. Szerintem a japán helyszín sem véletlen, valahol az anime egyből eszembe jutott róla.... Ízlések és pofonok, de engem ezerszer jobban lekötött, mint például egy Godzilla, vagy más hasonló kaliberű sci-fi. 8/10

A holnap határa
"Bill Cage (Tom Cruise) katona, de eddig elkerülte a veszélyt - pedig az emberiség egy űrből érkezett, könyörtelen fajjal vív hosszú, elkeseredett háborút. Amikor váratlanul mégis bevetik, ő rossz felszereléssel, kevés tapasztalattal indul csatába, és nem is bírja sokáig: gyors és kegyetlen hősi halált hal. Azután feltámad, és újra harcba indul. És újra, és újra, és újra. A földönkívülivel való közvetlen érintkezés időhurokba sodorta, és ő kénytelen számtalanszor végigélni ugyanazt a pokoli küzdelmet, hogy azután újra alul maradjon. Ám az esélyei egyre jobbak. Amikor pedig felbukkan mellette egy különlegesen kiképzett katona (Emily Blunt), még az is lehetővé válik, hogy ne csak magukat mentsék meg, hanem az egész világot."
Először is szögezzük le, hogy én nem szeretem Tomot, de mivel ebben a filmben kb százszor meghal, így még tetszett is. Ami szerintem mindenkinek eszébe jut a filmről, az a Jake Gyllenhaal-os Forráskód, ott kezdődik minden nap elölről; illetve a fent leírt Tűzgyűrű, sőt, még az Avatar is, mert ott is hasonló "ruhájuk" volt a katonáknak. Sok mindent nem emelnék ki, Emily Bluntnak jól állt ez a szerep, és összességében is jó filmnek mondanám, igaz nem valószínű, hogy unalmas órámban ezt a filmet nézem meg. 8/10


Monte Wildhorn csodálatos nyara
"Monte Wildhorn (Morgan Freeman) igazi életunt, mogorva fráter, egy csendes szigetre költözik, hogy ihletét és életkedvét visszaszerezve ismét írásba fogjon. A vidéki hétköznapokban a férfi lassan túlteszi magát felesége halálán, és összebarátkozik szomszédjaival, egy, a gyermekeit egyedül nevelő anyával és három csemetéjével, akik hamarosan visszahozzák Monte írás iránti szenvedélyét. Ám amíg Monte Wildhorn ismét felfedezi az élet napos oldalát, szórakoztató helyzetkomikumok sokaságát kell megélnie."
A mai poszt egyetlen nem sci-fi témájú filmje, mert ilyen is kell közben :) Szeretem Morgan Freemant, kedves, aranyos történet, egyszernézhetős, de egy laza nyári estére kitűnő választás, én lábáztatás közben néztem.

Transzcendens
"Dr. Will Caster (Johnny Depp) a mesterséges intelligencia legelismertebb szakértője, egy olyan gép létrehozásán dolgozik, amely ötvözi a világ összes tudását az emberi érzelmek teljes skálájával. A sok vitára okot adó kísérletei híressé tették, ugyanakkor első számú célpontja lett egy radikális technológia-ellenes csoportnak, akik meg akarják állítani. Bármi áron. 
A veszélyes szervezet merényletet követ el a népszerű tudós ellen. Tettükkel egy számukra is teljesen váratlan folyamatot idéznek elő: Caster az általa kifejlesztett gép tesztalanyává válik. Caster felesége, Evelyn (Rebecca Hall), és legjobb barátja, Max (Paul Bettany) úgy döntenek, hogy a haldokló Will tudatát feltöltik a gépbe. Azonban, ha bármi kimarad, akár egy gondolat, vagy egy régi emlék már nem biztos, hogy ugyanannak az elmének adnak életet, akit egyszer ismertek."
Nekem ez a film sajnos nem tetszett, unalmas, vontatott, hosszú... Engem az is meglepett, hogy Johnny Depp elvállalta. Érdekesnek érdekes, megemelem a kalapom a készítők/kitalálók előtt. Valóságalapja nem nagyon van, ennyire azért a technika sem fejlett és a biológiát sem tudjuk befolyásolni, SZERENCSÉRE! Evelyn karaktere nagyon idegesített, moziban néztem, sajnáltam rá a pénzt is, eddig szerintem ez az egyetlen film, ami miatt kidobott pénznek tartom a mozizást.

Összességében, de nem tudatosan, egy sorrendet is felállítottam, úgyhogy, ha valakinek nincsen ötlete a Tűzgyűrűvel kezdje, kivétel, ha romantikus hangulatban van, akkor a Végtelen szerelmet ajánlom. Szép napot! :)
*E

4 megjegyzés:

  1. Az utolsó hármat biztos megnézem, a Tűzgyűrűt én is láttam, lesz 2. része is :)
    Adnál egy e-mail címet? Vagy írhatsz nekem a blogos mail címemre is és visszaírok, megkérdeztem a hajápolást, ami talán segít, hogy dús legyen a hajad, nem felejtettem el :) Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne haragudj, hogy eddig nem írtam e-mailt! Nagyon szépen köszönöm, hogy gondoltál rám! :)
      Ha megnézed a filmeket írj majd egy bejegyzést, kíváncsi leszek a véleményedre! :)

      Törlés