2013. november 6., szerda

FILM - Fogságban

" Milyen messze mennél el, hogy megvédd a családodat? Keller Dover (Hugh Jackman) minden szülő rémálmával néz szembe, mikor 6 éves kislánya, Anna, barátnőjével, Joy-al együtt eltűnik. A kétségbeesés óráiban teljesen eluralkodik a családon a pánik. Az egyetlen nyom egy rozzant lakókocsi, amit az utcájukban láttak parkolni. A nyomozást vezető detektív (Jake Gyllenhaal) letartóztatja a sofőrt, Alex Jonest (Paul Dano), de bizonyítékok hiányában mégis szabadon kell engednie. Az őrjöngő apa tudva, hogy gyermeke élete forog kockán, és a rendőrség egyetlen nyomot követve nem bukkant a kislányokra, úgy dönt, nincs más esélye: kezébe veszi az irányítást, kerüljön bármibe. De vajon egy elszánt apa mire képes, hogy megvédje a számára legfontosabbat? "

Sajnos eddig idő hiányában nem tudtam 100%-osra megírni a véleményemet, de nem akartam innen kihagyni; úgyhogy most számolok be erről a filmélményemről. Igyekszem nem túl spoileres lenni, remélem így is tetszeni fog.
Ezt a filmet már a trailer megjelenése óta vártam, mivel a film alapötlete is eléggé ütős. Nekem összességében nagyon tetszett. Szeretem az ilyen nyomozós, bonyolódós, gondolkodós, intelligens filmeket. A gyakorlottak viszonylag elég hamar, a film felénél rájönnek, hogy ki-kicsoda, de nekem ez sosem okoz csalódást, a totális végkifejletet úgysem tudja kitalálni senki, a kis csavarokat, amik kitöltik a játékidőt. Néha volt, hogy felmérgesített, hogy a szemmel látható és nyilvánvaló csak nagy nehezen derül ki, pl a medál és a falrajzok kapcsolata... A maga 153 percével hosszú filmnek mondható, és azt hittem, hogy lesznek unalmas, vontatott részek, de engem végig lekötött, ami elég ritka. Loki nyomozó tikkelése kicsit idegesített, eléggé pszichopata feje van benne, ami miatt egy pillanatra gyanúba is keveredett nálam. Sajnos sem a tetoválásokról, sem a tikkelésről nem tudunk meg semmit a film alatt. Van 1-2 szál, ami nincsen totálisan kidolgozva, de legalább nem szájbarágós, aminek én külön örülök, egyébként, 5 perccel lehetett volna hosszabb, az már nem tűnt volna fel senkinek.... EZ ez egyetlen hátrány nálam....bár sejteni hagyják a végkimenetelét.... Jó tanács: Figyeljetek az apró részletekre a filmek alatt, abból nagyon sok minden kiderül! Annyi mindent írnék még, de inkább azt tanácsolom, hogy akinek felkeltettem az érdeklődését, az menjen el moziba, megéri!
A rendező neve: Denis Villeneuve, nekem nem mondott semmit, de remélem jövőre is hoz, egy minimum ilyen színvonalú filmet, mert sajnos eléggé kifogytunk a jó krimi - thrillerekből. Egyébként rákerestem van még 1-2 filmje, lehet, nekiállok majd azoknak is (Felperzselt föld)
A szereplőgárda is tetszett. Alex szerepére Paul Dano-nál jobbat nem is választhattak volna. Az Életeken át című filmben is nagyon hitelesen alakította a pszichopata Asher-t, még ha csak egy rövid ideig is szerepelt. Emellett még meg is sajnáltam, amikor szegényt felismerhetetlenre verték, ráadásul ártatlanul.... Hugh Jackman iszonyatosan jó benne, szerintem nem túlzok, ha azt mondom ez volt az egyik legjobb alakítása; a feleségét játszó színésznőről sajnos ezt nem mondhatjuk el. Jake Gyllenhaal pedig úgy szintén nagyot alakított, igaz a tehetségét megmutatta már ezelőtt is, nem egyszer, úgyhogy hozta a várt szintet.
A moziból kijőve is felvetődnek még kérdések, és észrevételek, a szimbólumok jelentései, a 2 család reakciója, a vallási témákba is erősen belementünk stbstb... Tutibiztos, hogy még megnézem párszor 10/10.
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése