2014. augusztus 13., szerda

Wörthersee

Sosem gondoltam volna, hogy én valaha is szeretni fogok valamit, aminek köze van a német nyelvhez :) Igaz a nyelvet nem szerettem meg még most sem, de a tipikus alpesi tájnak eddig is szerelmese voltam, és Karintiában bőven lehet találkozni szép tájakkal, úgyhogy jelentem megszerettem. Sajnos az időjárás nem nekünk kedvezett, és igencsak őszies volt, de az emlékek maradandóak. Egyszer még (jóidőben, 25+ fokban) biztosan körbeutazom egész Karintiát, de persze csak a többi bakancslistás hely után (Írország, Olaszország, Franciaország, Egyiptom....)

Az első megállónk Klagenfurt volt, amiről nekem egy bécsi adventi vásár ugrott be [a köd alól kilógó hegycsúcsok, meg minden...], úgyhogy már most elkezdtem szervezni a decemberi menetet.... sajnos az ősz ezt hozza ki belőlem, egyébként a Minimundusban voltunk, ahol 53 ország több, mint 170 híres épületét csodálhatjuk meg, "miniatűr" változatban, a parkban megtalálható egy minikikötő és sok-sok vasútmodell (amit talán a keszthelyi Helikon Kastélymúzeumban is látni) Magyarországot a  Halászbástya képviseli. Szép volt, jó volt, tetszett, de nem hiszem, hogy visszavágynék oda.
Közvetlenül mellette van a Happ - hüllőállatkert és őslénypark, amit szintén melegen ajánlok mindenkinek, még akkor is, ha a kígyókat nem igazán kedveli!

Hajókáztunk is a Wörthi-tavon, ami szerintem felejthetetlen élmény. (12 euróért majdnem 4 órán keresztül lehet hajókázni, ez egy körút; de ezenkívül bármelyik kikötőnél szabadon leszállhatunk, majd egy következő hajóra vissza)

A Wörthi-tó egyébként Európa egyik legmelegebb és legnagyobb alpesi tava, 85 méter mély. Mélysége ellenére is hamar felmelegszik, úgyhogy egyik legkedveltebb vízisport-központtá alakult az utóbbi években, északi partját nem véletlenül illetik az "Ausztria riviérája" címmel. A parton látható építmények pedig fényképezésre csábítják az embert....

Az utazásunk egyik fő célja a Pyramidenkogel kilátó volt, de sajnos a ködös-párás idő miatt nem mentünk fel, mert az orrunkig sem láttunk volna el.
A meghökkentő alakú Pyramidenkogel egy 851 méter magas kilátó a Wörthi-tó déli partján, Maria Wörth felett. Az 54 méter magas, háromszintes kilátó tetejére lifttel juthatunk fel, a kilátóig pedig kacskaringós szerpentin vezet (Keutschach felől). Érdemes azonban leküzdeni tériszonyunkat, mert a magasból – jó időben – egész Karintiát beláthatjuk. A lélegzetelállító körpanorámát, a lenyűgöző hegyóriásokat, a smaragdzölden csillogó víztükröt érdemes megnézni.
Maria Wörth egyébként idillikusan szép hely. Többek között itt található a híres plébániatemplom, amelynek barokk oltárán látható az a Szűz Mária-szobor, amelyet Karintia legszebben kimunkált gótikus faragványai között tartanak számon. A templomot pirinyó, gondosan karbantartott sírkert veszi körül.

Rengeteg képet készítettem, válogattam azért 1-2 kedvencemet .
*E

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett ez az élménybeszámoló, csodás képeket készítettél :)

    VálaszTörlés
  2. A nővérem itt lakik, szóval elég jól ismerem a várost és a környéket is. :) Én nagyon szeretem olyan kis hangulatos, az különösen tetszik, hogy van benne egy kis mediterrán beütés. A régi villanegyed valami csodás, az embernek a szája is tátva marad, ha ott jár. :) A tavat is nagyon szeretem, hihetetlenül tiszta, ivóvíz minőségű.
    A belváros is csodás, a sok szökőkút meg szobor (a sárkányos a kedvencem :D).
    Nagyon tetszik benne hogy ugyan város, de mégis van egyfajta falusi jellege. Például ahol a nővérem lakik egy modern lakópark és tőle párszáz méterre parasztházak vannak, állatokat tartanak, stb. Az pedig különösen csodás, hogy bármerre nézel, mindenhol hegyeket lát az ember. :D
    Ha egyszer a környéken jársz még érdemes elmenni a Klopeiner See környékére is. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen ezt a kis ajánlót..... kicsit bánom, hogy nem előbb írtam róla, mert akkor lett volna 1-2 jó tipped, amit megnézhettünk volna még. DE szerintem még járni fogok arra, úgyhogy mindenképpen pótlom, ami most kimaradt! A hegyek és a házak csodásak :)

      Törlés