2013. január 4., péntek

Karácsony után

Karácsony után. Az ajándékok (szinte) mind célba értek. Én is nagyon boldog vagyok a kapott tárgyaktól, nagy örömömet lelem bennünk, és tényleg mindennap megmelengetik a szívemet.
Viszont egy sk ajándékról nem írtam még, amíg nem lett kipróbálva. A recept nem saját, de már nem tudom, hogy honnan szereztem, nem hiszem hogy ez olyan fontos legyen.
A lényeg az, hogy tényleg finom.

Rozmaringos fehércsokoládé likőr
Hozzávalók
· 7 dl vodka
· 1-2 ág friss rozmaring
· 1 teáskanál őrölt fahéj
· 4 dl tejszín
· 10 dkg fehércsokoládé
· 1 tubus cukrozott sűrített tej
· kandiscukor

Elkészítés:
A ferhécsokoládét, a tejszínt, a sűrített tejet, a rozmaringot és a fahéjat vízgőz felett felolvasztjuk, összefőzzük. Kicsit visszahűtjük, majd hozzáadjuk a vodkát és jól elkeverjük.
Az üvegbe, amibe majd leszűrve beleadagoljuk, kandiscukrot szórunk, majd a krémes likőrt ráöntjük. Ne rázzuk össze, úgy szép, ha a cukor az alján barnára színezi a likőrünket.
Akár másnap is átadható, de jegyezzük meg az átadásnál, hogy a cukor az alján majd szépen fokozatosan olvad fel. Hűtőben tároljuk.
Ez a likőr is még elkészül holnapig, és remek ajándék lehet belőle.

Szerintem más fűszernövénnyel is finom lehet, vagy pl: simán fahéjas: fahéj darabot tenni a rozmaring helyett?? :)
Szülinapomra saját készítésű baileyst tervezek, azt már próbáltam pár éve barátnős szilveszterre, akkor nagy sikert aratott. Legyen recept ???
*E

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése